Stále více zaměstnavatelů vyhledává do svých provozovaných automobilů, ale i zemědělských nebo stavebních strojů, zařízení, které jim prakticky umožní nějakým způsobem a pokud možno co nejefektivněji sledovat svůj vozový park. Takový monitoring vozidel nabízí poměrně rozsáhlou škálu možností, kterou podnikající osoba v tomto oboru náležitě ocení. Samozřejmě že především se bude jednat o pohyb vozidla, jeho aktuální polohu, případně trasu, kudy se vůz pohyboval. Ale na druhou stranu zaznamená i spotřebu paliva, kontrolu jízdy, zdali je úsporná nebo ne, technické poruchy nebo závady na vozidle. Zkrátka systém shromáždí daleko více informací, než by to mohl udělat ve své síle jedinec.
Nejedná se o špehování zaměstnanců
Samozřejmě aby nevznikla klamná informace o tom, že vlastně zaměstnavatel je špeh a hlídá výkon zaměstnaných osob, což by někteří tak mohli skutečně brát. V první řadě je dobré si ujasnit to, že pokud budeme u firmy poctivě pracovat a dodržovat pracovní smlouvu, tak se nikdy není čeho obávat. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že dobrý podnikatel se bude o svůj majetek také dobře starat a pořád firemní automobily nebo stroje nejsou nejlevnější investicí. Pracovníci by měli vědět o tom, že jejich pracovní stroj, tudíž automobil slouží pouze k výkonu pracovních povinností a není zdrojem pro soukromé používání, pokud se nedohodne se zaměstnavatelem jinak. Navíc všichni musí vědět, že jsou sledovaní a jejich úkony se monitorují pro případ opravy, krádeží celých strojů, částí nebo jen paliva a také za účelem zlepšení efektivity práce.
Černá skříňka v autě
Dalo by se pak říci, že některé systémy takto fungují a dokážou zaznamenat poslední úkony před dopravní nehodou. To je skutečně dobrá věc, jelikož se pak snadno určí viník a postižený, případně je zde uvedená i rychlost před nehodou a případně brzdná dráha. To všechno může mnohé objasnit. Nic méně pokud to není v našem vlastnictví, tak je naprosto logické, že majitel si bude chtít chránit svoje investice, aby mu dlouho posloužily v jeho pracovní náplni.